Portrait Of Bartolomeo De Olevano Oil On Canvas Second Half '500

Code: ARARPI0097144

not available
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
For rentals longer than 30 days, the fee is charged. need to contact customer support
Request information
Go to www.dimanoinmano.it to purchase the product
Buy
Portrait Of Bartolomeo De Olevano Oil On Canvas Second Half '500

Code: ARARPI0097144

not available
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
For rentals longer than 30 days, the fee is charged. need to contact customer support
Request information
Go to www.dimanoinmano.it to purchase the product
Buy

Portrait Of Bartolomeo De Olevano Oil On Canvas Second Half '500

Features

Artwork title:  Ritratto di Bartolomeo De olevano

Artistic school:  Lombard School

Age:  16th Century / 1501 - 1600

Subject:  Portrait/Face

Artistic technique:  Painting

Technical specification:  Oil on Canvas

Material:  Canvas

Description : Ritratto di Bartolomeo De olevano

Oil on canvas. Lombard School. It is the portrait of a man in armour standing proud, almost in motion, his hand sitting on the hilt of his sword; there is a coat of arms top left, a painted title block bottom right with a long Latin inscription, that identifies the man. He is Bartolomeo III Olevano, who belongs to the powerful noble family of the Olevano, feudal lords of many towns in the Pavia and Lomellina areas (where their castle still exists), who was very involved in the history of Pavia and its countryside until the 18th century. Bartolomeo III, born in 1512, had dedicated himself to the art of war for 40 years, carrying out numerous and highly honoured deeds, and was prefect of Mortara and Novara during the domination of Charles V, leader of soldiers and ambassador of Philip II. His most important achievements are summarised in the title block: a translation of the text is available. The coat of arms of the family has an olive tree on the left, from which the family took its name. The painting comes from an important historical Lombard family collection.

Product Condition:
Fair condition. Wear consistent with age and use. Any damage or loss is displayed as completely as possible in the pictures. Product with a Certificate of Authenticity and Lawful Origin.

Frame Size (cm):
Height: 188
Width: 99
Depth: 3

Artwork dimensions (cm):
Height: 187
Width: 98

Additional Information

Artistic school: Lombard School

Age: 16th Century / 1501 - 1600

16th Century / 1501 - 1600

Subject: Portrait/Face

Artistic technique: Painting

La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.

Technical specification: Oil on Canvas

The oil painting is a painting technique using powder pigments mixed with bases in inert and oils.

Material: Canvas

Other customers have searched:

Pittura antica, artisti italiani, pittura olio su tela, arte 800, pittura antica, arte novecento, oggetti d'arte, ritratto di signora, dipinto animali, quadro paesaggio montano, dipinto olio su tela, dipinto antico, dipinti natura morta, quadro antico, quadro del '600, pittori italiani quadri olio su tela paesaggi, paesaggio marino dipinto, paesaggio invernale dipinto, paesaggio autunnale dipinto, dipinto di paesaggio, arte antica, quadro religioso..

Se sei un appassionato d'arte, non perderti i nostri approfondimenti sul Blog Arte Di Mano in Mano e su FineArt by Di Mano in Mano - Arte:

Leggi di più Ecco alcuni tra i principali articoli:
Vedute
Falsi nell'arte antica
Un messaggio di fiducia per ripartire
La potenza espressiva dell'arte figurativa etiope
Breve Storia del Collezionismo
Giorgio Upiglio, maestro dei libri d'artista
Matthias Withoos detto "Calzetta bianca"
San Rocco pensaci tu - Classic Monday

Dai un'occhiata alle nostre rubriche di divulgazione sull'arte:
Epoche
Lavorazioni e tecniche
Mostre ed Eventi
Protagonisti

Se sei appassionato di pittura antica, con tutta probabilità gusterai le schede di questi stupendi quadri:
"Dio parla a Noè dopo il diluvio", Jacopo da Ponte, detto il Bassano, seconda metà XVI secolo
Crocifissione, maestro della misericordia dell'accademia, terzo quarto del XIV secolo
Erminia incontra i pastori, Camillo Gavassetti, Seconda metà anni Venti del XVII Secolo
Eroine dell'antichità, Francesco Conti, XVIII secolo
Hieronymus III Francken, La Negazione di Pietro, XVII secolo
Jefte e la figlia, Girolamo Forabosco e aiuti, XVII secolo
L'Accademia di Platone, piccolo arazzo, fine XVII - inizio XVIII secolo
Maddalena e San Giovanni Battista
Natura Morta, Bartolomeo Arbotori, XVIII secolo
Sacra Famiglia con San Giovannino, Bartolomeo Ramenghi, scuola di, prima metà XVI secolo
Testa Femminile, Andrea del Sarto, ambito di, post 1522
Uva, fichi, melagrana e pesche su un capitello - Maximilian Pfeiler, primo quarto XVIII secolo

Sapevi che l'arte può essere anche un ottimo investimento (e non solo per grandi portafogli)?
L'Arte tra Collezionismo e Investimento
FineArt: Arte come investimento

Alternative proposals
It could also interest you