Giovanni Rossi

From my window (Saronno)

Code :  ARARNO0125220

50.00

Giovanni Rossi

From my window (Saronno)

Code :  ARARNO0125220

50.00
Product Details

From my window (Saronno)

Artist:  Giovanni Rossi (1907-1985)

Work title:  Dalla mia finestra (Saronno)

Time:  20th Century - 1900

Subject:  City views / glimpses

Origin:  Italia

Artistic technique:  Pittura

Technical specification:  Fresco

Description:
Fresco. Signed lower right. On the back label of the artist with the title and technique. Born in Cantù (Co), Giovanni Rossi known as the Painter is considered Saronese by adoption, since since the 1950s he has been able to represent the truest aspects of the Saronno of the past. He was a painter, fresco painter, decorator. The work is a glimpse of the city of Saronno with the bell tower of the church of Santi Pietro e Paolo, seen from the window of the artist's studio. In frame.

Product Condition:
Product in good condition, with small signs of wear.

frame Size (cm):
Height: 47
Width: 37
Depth: 4,5

work dimensions (cm):
Height: 31
Width: 21

Additional Information

Pittura:
La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.

Fresco:
The fresco is a painting done on plaster, in fact, still fresh, of a wall: the color is chemically incorporated and preserved for an unlimited period of time.

Product availability

The product is visible at Milan

Alternative proposals

It could also interest you

OK