V. Ghione Oil on Wooden Table Italy 1940s-1950s

Becca di Nono e Monte Emilius, Valle d'Aosta

Code: ARARNO0162914

not available
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
For rentals longer than 30 days, the fee is charged. need to contact customer support
Request information
Go to www.dimanoinmano.it to purchase the product
Buy
V. Ghione Oil on Wooden Table Italy 1940s-1950s

Becca di Nono e Monte Emilius, Valle d'Aosta

Code: ARARNO0162914

not available
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
For rentals longer than 30 days, the fee is charged. need to contact customer support
Request information
Go to www.dimanoinmano.it to purchase the product
Buy

V. Ghione Oil on Wooden Table Italy 1940s-1950s - Becca di Nono e Monte Emilius, Valle d'Aosta

Features

Becca di Nono e Monte Emilius, Valle d'Aosta

Artist:  Vincenzo Ghione (XX)

Artwork title:  Becca di nono e Monte Emilius, Valle d'Aosta

Age:  20th Century / 1901 - 2000

Subject:  Landscape

Origin:  Italy

Artistic technique:  Painting

Technical specification:  Oil on Board

Description : Becca di nono e Monte Emilius, Valle d'Aosta

Oil on the table. Signed lower left. At the back this title and location. Little is known about this Piedmontese artist, a landscape painter who devoted himself above all to representing glimpses and views of the Piedmontese and Aosta Valley Alps. This work offers a glimpse of Mount Emilius and the Becca di Nono peak, two peaks of the Graian Alps, located in Valle d'Aosta, in the immediate vicinity of Aosta of which they are the symbol. The painting is presented in a styled frame.

Product Condition:
Product in good condition, with small signs of wear.

Frame Size (cm):
Height: 100
Width: 86
Depth: 5

Artwork dimensions (cm):
Height: 76
Width: 62

Additional Information

Artist: Vincenzo Ghione (XX)

Age: 20th Century / 1901 - 2000

20th Century / 1901 - 2000

Subject: Landscape

Artistic technique: Painting

La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.

Technical specification: Oil on Board

Alternative proposals
It could also interest you