P. Ponti Oil on Hardboard Italy 1940 - Venetian glimpse 1940
Features
Venetian glimpse 1940
Artist: Pino Ponti (1905-1999)
Artwork title: Scorcio veneziano
Age: 20th Century / 1901 - 2000
Subject: Views/City Glimpses
Origin: Italy
Artistic technique: Painting
Technical specification: Oil on Hardboard
Description : Scorcio veneziano
Oil on hardboard. Signed and dated lower right. The painting is part of the realist production of the 1930s-1940s by Pino Ponti, a Venetian artist who trained at the Academy with Virgilio Guidi. In this phase, his painting proposes an apparently light and improvised representation of reality, which is instead studiously elaborated and ambiguous. After the war, in which Pino Ponti participates as a partisan, his painting becomes dramatic, of denunciation, characterized by the presence of sparse forms, but pervaded by a certain restlessness and grotesque accents. The painting is presented in a frame.
Product Condition:
Product in good condition, with small signs of wear.
Frame Size (cm):
Height: 85
Width: 70
Depth: 6
Artwork dimensions (cm):
Height: 64
Width: 50
Additional Information
Artist: Pino Ponti (1905-1999)
Born in Vwenezia in 1905, Pino Ponti attended the Academy of the city and has Virgilio Guidi and Ettore Tito as teachers. In 1931 he moved to Milan, where he painted the frescoes for the Villa Uglietti and exhibited in various solo exhibitions. He participates in several collective exhibitions including the Venice Biennale, the Rome Quadriennale and the Milan Biennale. After the war, between 1946 and 1953, he held various personal exhibitions at the Gallerie La Colonna, Bergamini, Del Naviglio. It is also present in various exhibitions in Italy and abroad. In the Thirties he met Birolli, Manzù, Sassu and collaborated with Guttuso in the magazine “Orpheus”, with anti-fascist satirical drawings. He was sentenced to two months of confinement following the exhibition, in the Galleria Tre Arti, of one of his works considered "offensive" (The liberal walk). Participate as a partisan in the Resistance. Starting from a painting in which the influences of the art of the master Guidi are evident, he then turns, in the course of the Thirties, to an apparently light and improvised representation of reality, but instead studiously elaborated and ambiguous. In the years of the second conflict his painting becomes dramatic, of denunciation, characterized by the presence of sparse forms, but pervaded by a certain restlessness and grotesque accents. In the immediate post-war period, neo-Cubist motifs entered the subjects of landscapes, shipyards and workers. Since the 1950s, his painting has re-entered the ranks of realism, arriving at the beginning of the 1960s to investigate object reality; and from the end of the decade, intensely dramatic representations return, conducted through a nervous sign, aimed at canceling the concrete representation; his characters are synthetically defined shadows and figures. In the seventies it reached visionary results.Age: 20th Century / 1901 - 2000
20th Century / 1901 - 2000Subject: Views/City Glimpses
Artistic technique: Painting
La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.Technical specification: Oil on Hardboard
Other customers have searched:
Arte Contemporanea, tecnica mista, composizione astratta, arte novecento, arte contemporanea, arte astratta, pittori italiani quadri olio su tela paesaggi..
Se sei un appassionato d'arte, non perderti i nostri approfondimenti sul Blog Arte Di Mano in Mano e su FineArt by Di Mano in Mano - Arte:
Leggi di più
Ecco alcuni tra i principali articoli:
Vedute
Falsi nell'arte antica
Un messaggio di fiducia per ripartire
La potenza espressiva dell'arte figurativa etiope
Breve Storia del Collezionismo
Giorgio Upiglio, maestro dei libri d'artista
Matthias Withoos detto "Calzetta bianca"
San Rocco pensaci tu - Classic Monday
Sapevi che l'arte può essere anche un ottimo investimento (e non solo per grandi portafogli)?
L'Arte tra Collezionismo e Investimento
FineArt: Arte come investimento
Dai un'occhiata alle nostre rubriche di divulgazione sull'arte:
Epoche
Lavorazioni e tecniche
Mostre ed Eventi
Protagonisti
Leggi di più
Ecco alcuni tra i principali articoli:Vedute
Falsi nell'arte antica
Un messaggio di fiducia per ripartire
La potenza espressiva dell'arte figurativa etiope
Breve Storia del Collezionismo
Giorgio Upiglio, maestro dei libri d'artista
Matthias Withoos detto "Calzetta bianca"
San Rocco pensaci tu - Classic Monday
Sapevi che l'arte può essere anche un ottimo investimento (e non solo per grandi portafogli)?
L'Arte tra Collezionismo e Investimento
FineArt: Arte come investimento
Dai un'occhiata alle nostre rubriche di divulgazione sull'arte:
Epoche
Lavorazioni e tecniche
Mostre ed Eventi
Protagonisti